Ще наприкінці травня Уряд Швеції заявив, що передає Україні комплект військової допомоги, до якого входить, зокрема, розвідувальний літак ASC 890. Однак надворі вже листопад, а обіцяного літака дотепер немає. Невже шведи обманули?
Шведи давали два літаки, США сказали, що достатньо одного
Виявляється, що передання Україні розвідувального літака ASC 890 затримується через відсутність дозволу США. Крапку в питанні надання Україні високотехнологічного літака дальнього радіолокаційного виявлення мають поставити Сполучені Штати.
“Швеція вже зробила все, що від неї залежить, щоб здійснити передавання Україні літака дальнього радіолокаційного виявлення (ДРЛВ) ASC 890. Фінальним кроком має бути “зелене світло” від США, адже шведський літак-розвідник використовує обладнання американського виробництва”, – про це розповів авіаційний експерт Костянтин Криволап у коментарі “РБК-Україна”.
“Без американців цього [передачі літаків – ред.] не станеться. Тому що там є дуже багато обладнання саме американського. Літак шведський, але обладнання дуже багато американського… А я не чув, що американці давали згоду на передачу нам ASC 890… Тобто те, що шведи заявили, ще нічого не означає. Ми дякуємо шведам, що вони ворота відкрили, але далі справа за американцями. І отут починається найнеприємніше”, – пояснив Криволап.
Експерт нагадав, що кілька років тому Польща купила два літаки ASC 890, але на їх імплементування пішло майже півтора року.
“Коли шведи сказали, що готові передати два таких літаки Україні, було сказано, що там треба навчатися десь пів року, але літаки вже готові до передавання. А потім було таке дуже цікаве повідомлення від Байдена, що навіщо їм два, одного буде достатньо. Я не буду коментувати, в якому стані я був, це було дуже дивно”, – розповів Костянтин Криволап.
Що відомо про цей літак
Літак радіолокаційної розвідки ASC 890, відомий також як Saab 340, розроблений шведською аерокосмічною та оборонною компанією Saab. Довжина такого літака 20,57 м, розмах крил — 21,44 м, висота — 6,97 м, площа крила 41,80 м². Маса порожнього Saab 340 — 9200 кг, максимальна злітна маса — 13 155 кг.
Максимальна швидкість літака — 530 км/год, практична стеля (найбільша висота, на якій при польоті з постійною горизонтальною швидкістю продовжує мати місце надлишок тяги, достатній для підйому з певною вертикальною швидкістю — ред.) — 7620 м, тривалість польоту — до семи годин.
Літак оснащений турбогвинтовими двигунами General Electric CT7−9B та радаром Ericsson Erieye PS-890.
Радарна система спостереження ASC 890 охоплює понад 500 тисяч квадратних кілометрів по горизонталі та поширюється на висоту понад 18200 метрів. Над морською поверхнею система може виявляти та відстежувати такі об’єкти як винищувачі, вертольоти, що зависають в повітрі, крилаті ракети та навіть морські цілі розміром із водні мотоцикли.
Видання Defense Express запевняє, що такий літак дасть України додаткові можливості для ефективнішого використання F-16 та іншої авіатехніки у боях проти російських загарбників. Там наголосили, що без літаків радіолокаційного дозору Україна не зможе розкрити потенціал F-16 і це буде просто така собі високотехнологічна заміна МіГ-29, а не те, що хотілося.
Comments (0)