21 Грудня, 2024 3:07 pm

Авіаційна криза в РФ: санкції призвели до зупинки виробництва винищувачів-невидимок Су-57

Країна-агресорка тимчасово втратила можливість виготовляти літаки нового покоління.

Росія більше не виготовляє винищувачі п’ятого покоління Су-57, який називали “відповіддю” на американський Lockheed Martin F-22 Raptor. РФ, як і раніше, сильно залежить від західних комплектуючих, особливо від електроніки. Але санкції, запроваджені з 2022 року, перекрили це джерело, пише The Telegraph.

Китай як альтернатива: чи зможе РФ відновити постачання комплектуючих?

У той час, коли постачання нових винищувачів-невидимок Lockheed Martin F-35 “Lightning” до збройних сил США та їхніх союзників відновилися після річної перерви, а на іншому кінці світу Korean Aerospace Industries у Південній Кореї будує першу партію винищувачів-невидимок KF-21, то у Росії виробництво винищувача-невидимки Су-57 (за класифікацією НАТО Felon) зайшло в глухий кут.

“Вражаюче, але темпи постачання нових Су-57, схоже, значно знизилися в період з 2023 по 2024 рік. Зазвичай темпи постачання нових типів винищувачів збільшуються рік у рік. Винятком із цього правила є Су-57. Очевидно, що цілеспрямованими санкціями США та їхні союзники загальмували модернізацію російських ВПС”, — йдеться у матеріалі.

“Очевидно, що російська військова промисловість залежить від західних комплектуючих, особливо в електроніці”, — пояснила українська аналітична група Frontelligence Insight.

Санкції, запроваджені західними урядами за 31 місяць з того часу, як Росія розпочала повномасштабне вторгнення в Україну, задушили постачання цього критичного обладнання. В результаті “виробництво Су-57 перебуває під загрозою”.

То яких деталей бракує РФ? Вивчаючи російські документи, Frontelligence Insight виявила деякі з основних вузьких місць, включаючи атенюатор WA36 (електронний пристрій, який зменшує амплітуду або потужність сигналу без суттєвого спотворення його форми – ред.) та блоки живлення PLR7 60-12 та EA-PS 3150. Ці компоненти є частиною MPPU-50 – німецького пристрою для калібрування систем зв’язку на Су-57.

Якщо раніше Sukhoi міг легально імпортувати MPPU-50 та деталі для MPPU-50, то тепер йому доводиться купувати їх незаконно у третіх осіб, у тому числі й у Китаї.

Проте нелегальний імпорт потребує часу, зусиль та грошей. Це уповільнило темпи виробництва нових Су-57 та, ймовірно, збільшило вартість кожного літака.

Що відомо про Су-57

Великий, швидкий винищувач із радіолокаційними властивостями, одномісний, двомоторний Су-57 — це була відповідь Росії на американський Lockheed Martin F-22 Raptor. Він був покликаний замінити старі МіГ-29 та Су-27 та їх модифікації у складі російських ВПС.

Су-57 вперше піднявся у повітря у 2010 році, через 20 років після того, як уперше піднявся у повітря Raptor — перший у світі винищувач-невидимка п’ятого покоління. Протягом наступного десятиліття робітники Sukhoi вручну збудували 10 випробувальних моделей. А 2019 року Кремль підписав контракт на 76 серійних літаків, мабуть, приблизно по 50 мільйонів доларів за екземпляр.

Програма Су-57 мала допомогти російським ВПС наздогнати ВПС США. Але сталося усе інакше. ВПС США вже визначають вимоги до нового винищувача-невидимки, який замінить 180 F-22. Цей новий винищувач Next Generation Air Dominance може піднятися у повітря до того, як росіяни нарешті отримають 76-й та останній Су-57 із початкового виробничого замовлення, пише видання.

Нагадаємо, у червні цього року українці знищили сучасний російський винищувач Су-57. Це перший такий літак, який росіяни втратили з початку повномасштабної агресії проти України.

Comments (0)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *