Вже кілька днів у Північному морі дрейфує суховантажне судно Ruby, яке перевозить вибухонебезпечну селітру з Росії. Воно потребує ремонту, однак у низці країн порти відмовили йому у заході з міркувань безпеки, пише Bild.
Судно Ruby з небезпечною селітрою дрейфує в Північному морі
Суховантажне судно Ruby дрейфує в Північному морі під прапором Мальти. На його борту – 20 000 тонн аміачної селітри, яка використовується для виробництва добрив.
Саме ця речовина вибухнула у порту Бейрута у 2020 році. Ruby прийняла селітру на борт наприкінці серпня в Кандалакші (Мурманська область Росії) і йшла з ним до Іспанії. За кілька днів судно потрапило в шторм і пошкодило кермо. З того часу воно обмежене в маневрах.
Ruby намагалася зайти на ремонт у порт Тромсе у Норвегії. Але через вибухонебезпечний вантаж їй відмовили. Тоді місцем проведення ремонту обрали Клайпеду у Литві. Але й тамтешня влада відкинула заявку. Так само вчинили шведські порти Гетеборг і Уддевалла. Суховантаж вирішив іти на Мальту. Але порт Валлетти також відмовив у заході, заявивши, що спочатку він має вивантажити селітру.
Небезпечний вантаж Ruby: селітри в 7 разів більше, ніж під час вибуху в Бейруті
Система відстеження суден MarineTraffic показала, що судно під прапором Мальти стояло на тому ж місці в норвезьких водах у понеділок, тоді як данські ЗМІ цитують морську владу країни, яка повідомляє, що судновласник все ще шукає порт, де можна було б безпечно розвантажити небезпечний вантаж.
Швеція також уважно стежить за пересуваннями Rybu. Берегова охорона країни повідомила в неділю, що судно все ще очікує інструкцій щодо продовження маршруту.
Побудований у 2012 році 183-метрове судно Ruby, зазначене у базах даних як керований Serenity Ship Management, що базується в ОАЕ, перевозить у сім разів більше селітри, ніж спричинив вибух у порту Бейрута у 2020 році, який забрав життя понад 200 людей.
Попри те, що транспортування селітри є звичайним явищем і здійснюється щодня до шведських портів і з них, берегова охорона каже, що є фактори, які роблять важливим стеження за судном, перш за все його технічні проблеми, і те, що воно може буксируватися в умовах інтенсивного руху.
Однак шведська влада зазначила, що ризик вибуху «наразі слід вважати низьким», додавши, що нітрат амонію сам по собі не є вибухонебезпечним, але може стати вибухонебезпечним за певних обставин.
Тим часом експерти поділяють побоювання влади тих країн, які відмовили Ruby у ремонті. На думку англійського аналітика Роланда Алфорда, вантаж на борту має таку ж вибухову силу, як атомні бомби в Хіросімі та Нагасакі, пише журнал Newsweek.
Джейкоб Каарсбо з данський аналітичного центру Europe розповів телеканалу DR, що Ruby поводилася “підозріло”. За його словами, не виключено, що це є частиною гібридної операції РФ.
Comments (0)