Про це пише агентство Reuters з посиланням на старшого партнера страхового брокера Marsh McLennan.
Авіапольоти в Україні: на першому місці – безпека
Москва регулярно завдавала ракетних ударів і ударів безпілотниками по Україні протягом понад двох з половиною років бойових дій. Національний флагманський перевізник України та низка інших компаній збанкрутували через призупинення авіасполучення. Авіасполучення, яке було призупинено по всій країні після вторгнення Росії у 2022 році, може бути частково відновлене.
Україна вже майже рік бере участь у дискусіях з європейською авіаційною владою та авіакомпаніями щодо відновлення деяких авіаперевезень, повідомив Reuters Кріспін Еллісон з Marsh McLennan. “Якщо регулюючі органи погодяться, що відкрити його безпечно, і буде прийнято політичне рішення, страхова галузь готова підтримати зусилля з відновлення”, – сказав Еллісон, маючи на увазі 2025 рік.
Державіаслужба у письмових коментарях заявила, що розглядає можливість поетапного та обмеженого відкриття повітряного простору для цивільної авіації “за умови оцінки та зниження ризиків до прийнятного рівня, а також впровадження додаткових заходів безпеки”. У відповіді не йшлось про часові рамки. Забезпечення безпеки повітряного простору є першочерговим завданням, і “було проведено багато роботи навколо цієї проблеми”, сказав Еллісон, не уточнивши подробиць.
Україна може відновити авіапольоти, але не в Борисполі
Львівська область, яка межує з Польщею, рідше потрапляє під російські удари порівняно з іншими частинами України, хоча російські війська атакували її газову інфраструктуру та обстрілювали безпілотниками та ракетами. Аеропорт має два термінали і до війни міг обслуговувати до 3 000 пасажирів на годину.
За словами Еллісона, компанія Marsh McLennan підтримує український уряд у створенні страхового механізму для покриття комерційної авіації. Брокер вже реалізує програму страхування суден, які перевозять усі вантажі Чорноморським коридором України. За його словами, у переговорах бере участь авіаційний сектор. “Національні перевізники, лоукостери та українські авіакомпанії (всі) висловлюють інтерес і дивляться, чи зможуть вони це зробити”, – сказав він.
Український уряд також прагне знову відкрити головний аеропорт країни неподалік від Києва, у Борисполі, але Еллісон вважає, що авіаційний ринок чекає, “поки не буде набрано впевненість у тому, що це може статися за сценарієм набагато меншого ризику”, адже Київ та прилеглі області регулярно стають мішенню російських атак.
Додамо, нещодавно Міжнародний аеропорт “Львів” імені Данила Галицького повідомив на своїй сторінці у Facebook про участь у заході “Відновлення авіаційної галузі України”, організованому за підтримки Посольства США. Під час свого виступу на конференції у Варшаві, генеральна директорка Тетяна Романовська презентувала план поетапного відновлення львівського аеропорту в умовах воєнного стану.
“Якісна комунікація з експертним середовищем, Міністерством розвитку громад та територій, Державною авіаційною службою України, Командуванням Повітряних Сил, керівництвом Украероруху, колегами з аеропортів та іноземними партнерами є надзвичайно важлива для перспективи відкриття повітряного простору України”, – зазначили в аеропорті.
Comments (0)