
”Ця обкладинка висітиме до кінця війни… буде відганяти тих, кому я ще не встигла купити дихлофос”: акторка Малахова про скандал з фото загиблих дітей
Українська актриса, телеведуча і громадська діячка Дар’я Малахова, донька засновника Київського драматичного театру на Подолі Віталія Малахова відреагувала на скандал навколо свого поста зі світлинами дітей, які загинули внаслідок масованої атаки по Кривому Рогу.
Пояснення Малахова опублікувала на своїй сторінці в Facebook.
Телеведуча зауважила, що її пост не є виправданням.
“Обличчя смерті. Мені не боляче. Цей пост — не виправдання. Просто хочу нагадати моїм підписникам, чим я взагалі живу і як. Відповідаючи на питання: «Навіщо?». Пишу. Цей негатив не направлений на мене, я знаю. Не засуджую — це процеси, з якими коментатори не можуть впоратись. Це нормально. Триває війна, безпомічність стала настільки могутньою, що будь-який шанс себе проявити можемо рахувати як прагнення боротьби. Не питайте, чому зі мною, але… Тому, відповідаючи друзям — я не бачу причини натягувати болі людей на себе. Їм боляче, вони кусаються. Я звикла”, – зазначила Малахова.
А потім провела паралелі зі своїми дітьми.
“З моїми дітьми (які так турбують деяких з вас і чому вони не в труні), на наступний день після театру в Маріуполі ми виставляли дитяче взуття на «взуття на березі Дунаю», щоб привернути увагу до нашого горя. Попросили з міністерства іноземних справ. Ми зробили. Три роки триває війна. У день загибелі дітей у Кривому Розі було вбито найбільшу кількість дітей одночасно — російською касетною бомбою. Того дня я написала пост, який підтримали 4 тис. читачів, — про те, що це могли бути мої діти. Взагалі, я не розумію різницю між «своїми» й «чужими», але це знову — окрема тема”, – сказала Малахова.
Водночас прокоментувала, що особисто означає для неї криворізька трагедія.
“Для мене те, що відбулося в Кривому Розі — особиста трагедія. І ця обкладинка висітиме тепер до кінця війни. Я обіцяю. Тим більше вона буде відганяти від мого профілю тих, кому я ще не встигла купити дихлофос. Травма, ретравматизація, симуляція. Вибачте. Як автор я трохи знаюся, як працює контент, і маю сказати: не тільки фото, а й тексти мають суттєвий вплив на людину. Іноді — значно більший. Бо система знаків і наша фантазія перетворює новину на малюнок у нашій голові. Це факт. Скільки разів ми читали книжки, а потім дивились фільм — і він не відповідав нашим очікуванням. Фантазія людини — а тим більше людини, яка три роки втикає в телефон із трупами — має власну уяву. Нам доведеться заборонити новини? Хочете? Нам тут жити. Час визнати війну, смерть і навчитися існувати в горі. Я, наприклад, не вважаю, що публікувати фото людей у Бучі є етичним: задертий одяг, неестетичні пози — не думаю, що люди на фото хотіли б, аби їх бачили саме так. Але більшість тих, хто хотів мене бити ногами — це публікували”, – наголосила телеведуча.
Малахова переконана, що смерть і горе ніколи не перетвориться на сумну мордочку з емоджі чи на стікер з долонькою в МакДональдсі. А смерть – це обличчя, які не блюрять і не затуляють мордочкою.
“Дорогі психологи, копайте глибше. Можливо, вам потрібні в допомогу філософи. Не витрачайте час дарма, ховаючись від травми. Натомість навчіться поважати смерть у всіх її проявах. Це мій висновок. Дякую інфантильному суспільству. Цей швидкий тест у вигляді моєї обкладинки показав негативний результат. Ми не готові. Ми не пройшли прийняття. Ми хочемо якнайшвидше все забути. Виздоровіти. Але ми ще не перехворіли. Так не буває. І так не буде. Ви не сховаєтесь. Щось ви не на ту напали. Чи думала я тоді, коли лякала дитячими смертями світові ЗМІ, що на мене колись нападуть свої? Але мені не боляче”, – підсумувала діячка.
Варто зазначити, що той допис з фотографіями загиблих у Кривому Розі дітей в трунах на обкладинці сторінки Даші Малахової в Фейсбуці, напередодні викликав обурення в журналістки Лєни Чиченіної.
“Коли я буду вкотре нарікати, що у мене проблеми з емпатією, то згадуватиму Дашу Малахову. Мені здається, що її вчинок доволі логічний з точки зору того, що у нас нині відбувається зі світлинами загиблих. Хто ще не чув – Малахова поставила собі на фб-кавер фото із загиблими у Кривому Розі підлітками – Данилом Нікітським і Аліною Куценко. Їхні обличчя, звісно, не заблюрені. Скрин я, звісно, постити не буду, бо він жахливий. Кавер з Аліною та Данилом у трунах і одразу ж – аватарка із усміхненою Дашею. Акторка добре знала, які емоції викличе цей треш, тому написала допис, шо публікує це для своїх іноземних підписників. А «горе-коментаторів» буде блокувати”, – вказала журналістка.
Чиченіна назвала допис Малахової проявом тенденції “це повинен бачити увесь світ”.
“Але те, що додумалася зробити Малахова – це, як на мене, лиш прояв тенденції. Збочений, тупий, цинічний апогей любові людей викладати світлини тіл загиблих у соцмережі. Це абсолютно поширене людське бажання і у нас на тєліку це називалося російською – «ємоциональная расчлененка». І, ні, нічого спільного з бажанням показати щось світу, співчуттям, сердечністю це не має. Нині медіа клепають такі ось фото з похорону. Бо знають, що зберуть на них аудиторію. Оці всі жалібні, на розрив аорти підписи до таких світлин і такі ж коментарі – це не про співпереживання. А про бажання побачити і поширити емоційний контент з дружиною загиблого військового, яка стоїть навколішки перед труною крупним планом. І зібрати на ній реакцій. Бажання побачити і поширити тіло у труні. Тіло, понівечене ударом. Шок контент, так би мовити. Мабуть, то і добре, що Малахова це запостила. Можливо у такому гіпертрофованому, ідіотському, абсурдному вигляді всім стане очевидно, що такі дії – дуже сильно не ок”, – уточнила журналістка.
Comments (0)